Kvalitet handler ikke om test, det handler om værdi

Ved I, hvorfor I tester? Ved I, hvilke forretningsmål I understøtter? Eller hvordan jeres arbejde skaber værdi for forretningen? For det agile team er det essentielt at forstå, hvorfor vi laver de løsninger, vi laver, og dermed også, hvorfor vi tester – det er essentielt at forstå den værdi, som vores arbejde vil have for virksomheden. Alt for ofte er vores fokus kun på de traditionelle målinger; fundne fejl, fejlenes alvorlighed, testens fremdrift osv. Men hvordan ved vi, hvad vi er her for, hvad forretningsforventningerne er, og om vi gør vores arbejde godt? For at kunne opnå den forståelse er vi nødt til at forstå målene for test, og vi skal følge op på, om vi når dem eller ej.

I 2020 blev VOICE-modellen introduceret som en del af bogen “Quality for DevOps Teams”. Formålet var at: “Etablere niveauet af tillid til, at den forfulgte forretningsværdi kan opnås”. Modellen består af 5 begreber: Værdi, Mål, Indikatorer, Tillid og Erfaring – begreber, der tilsammen beskriver, hvordan du sikrer, at I som team leverer den forventede forretningsværdi.

I dette oplæg vil Gitte Ottosen tage dig igennem VOICE-modellen og introducere en struktureret og interaktiv metode til at identificere de rigtige metrikker, baseret på en forståelse af, hvad din virksomhed har brug for, hvad de definerer som målene for test for dit team.

Praktiske oplysninger

Foredragsholder: Gitte Ottosen
Varighed: 45 minutters indlæg samt 15 minutter til spørgsmål
Pris: 5.000 kr. + evt. transport

Vi tilbyder også skræddersyede foredrag. Kontakt os for at høre mere.

Forespørgsel om foredrag

11 + 14 =